Pages

Sunday, November 14, 2010

Kek Lapis Buatan Sendiri...

hari nie aku telah berniat untuk membuat kek batik disebabkan semalam semasa aku nak check baki duit aku ada berapa lagi sambil di dalam hati aku berniat, kalau ada lebih buat aku nk buat kek batik. aku pun check la... pastu terkejut aku, sblm nie aku cucuk tgk ada xsampai RM50, tiba mlm tu aku cucuk ada dlm RM300.. tak taw mai mana duit tu... aku msj tnya kakak aku, dia kata dia tak bank in pun... mugkin rezeki aku kot... hehehe.. tapi kalau aku ingat - ingat balik, aku penah mohon zakat UPSI... mungkin duit tu duit zakat la kot... bagus la kalau macam tu ringat sikit beban aku nak habiskan sem nie... hehehe.. ok terus ke cerita kek batik aku... sebenarnya bukan aku sorang ja yang buat kek nie, aku buat bersama - sama dengan hamizan @ jimbo... kami buat buat kek mula pukul 11 mlm dan siap dalam pukul 1 pg... dalam nak menyiapkan kek nie macam - macam masalah yang kami tempoh... mulanya ok ja kami buat mula dengan masak buttercup dalam periuk pastu masukkan susu pekat setengah tin, ok lg masa nie, lepas dah sebati semua masukkan pula milo sedikit demi sedikit, lepas dah masukkan milo tadi sedikit demi sedikit sampai habis 1 paket, gaul punya gaul nak bagi jadi likat, dia tak mau jadi likat plak... hah sudah, dekat setgh jam juga la punya gaul dia, dia tak mau nak likat juga... ingatkan susu tak cukup, kami buka setin lagi susu, bubuh dalam suku tin, gaul pulak, tak mau nak likat jugak... milo dh makin manis tapi tak mau nak likat. jimbo pi ambik milo lagi dalam peti ais dia... buka - buka plastik, keras la plak milo tu, berketul - ketul... arhhh, x kisah, bubuh ja dalam periuk tu.. hahaha.... gaul - gaul,lama jugak la gaul nak milo tadi tu sebati... dah sebati tapi masih tak likat - likat... nak tambah milo lagi milo dah habis, pastu kami masukkan plak sikit serbuk koko, gaul - gaul, warna dan cun tapi tak likat jugak. pas tu jimbo p bila la milo lagi 1 paket, jam dah pukul 12 lbh, ujan plak tu... tak apa, untuk siapkan kek batik punya pasal dia redah ja ujan tu dengan pakai sweater Arai Joe, dah 12 tengah malam lebih. ada kedai runcit buka lagi ker???? sampai ja rumah, nasib baik la ada, dia beli kat kedai big nine kot yang dekat - dekat dengan 7E dekat simpang 4 kuil Tg. Malim nie... nasib baik ada... hehe... lepas dah bubuh milo tu lagi sikit, akhirnya jadi juga kelikatan yang diingini, untuk kelainannya, jimbo masukkan sikit bahan perasa (rahsia la) nak bg sedap sikit, adakah akan sedap???... hehe.. alhamdulillah.... akhirnya siap juga adunan yang kami buat td... hahaha... lepas tutup api dapur kami maukkan sikit kacang almond. pastu kami patah - patahkan pula biskut marie dan masukkan ke dalam bekas. lepas dah siap patah - patahkan, jimbo angkat adunan tadi pastu tuang kat atas biskut marie yang dah dipatah - patahkan tadi. maka dengan ini siap la sudah KEK BATIK BUATAN SENDIRI... HAHAHA... kat bawah nie ada serba sikit gambar yang sempat diambil...














4 comments:

  1. amboiii..wat kek batik na...hebat dari aku nie..leh berguru!! eh eh..xmo xmo..mintak sikit kek....hehehehehee

    ReplyDelete
  2. sedap nye syg... nt bg kiter ea.azie

    ReplyDelete